Ya Allah

Ya Allah permudahkanlah ku memperoleh seorang suami yang salih, beriman,bertaqwa, berilmu pengetahuan serta bersikap lembut hati.. dan dia mecintaiku sepenuh hati kerana mu Ya Allah dan aku juga mecintai dia sepenuhhati kerana mu Ya Allah.. dan dia menjadi peneman hidupku di dunia dan akhirat... janganlah Engkau Ya Allah membiarkan aku hidup seorang diri kerana sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik penyambung zuriat warisan.. amin

Sunday, September 11, 2011

cintaku

"Tempat yang paling sepi di dunia ini adalah hati manusia yang tiada cinta di dalamnya.Tiada keindahan di dunia ini melebihi indahnya cinta & tiada jeritan yang melebihi ratapnya cinta.Anda tidak perlu mengambilnya daripada seseorang bagi memberikannya kepada orang lain. Anda sentiasa memilikinya lebih daripada cukup bagi diberi pada orang lain.Sesudah matipun kita masih dapat meninggalkan cinta kita, sebab cinta memiliki kekuatan".

"Cinta kerana Allah merupakan suatu keindahan & dipenuhi dengan keberkatan,yang disulami dengan kejujuran & keikhlasan. Dan ianya akan kekal hingga akhir hayat, seandainya pun terjadi perpisahan adalah kerana Allah. Cinta merupakan fitrah & sangat indah. Hargailah dengan mensyukuri & berpandukan jalan yang diredhai-Nya. Disamping mencari keredhaan-Nya.Sekiranya tiada keikhlasan, Allah tidak redha dan ianya tidak berpanjangan"

No comments:

Post a Comment